Fra lille Horsens til hele verden: Historien om webbutikken Trendhim

Historien om Trendhim fra Horsens

info-artikler

Virksomheden blev stiftet på et drengeværelse. I dag sælger webshoppen Trendhim smykker og accessories til mænd i mere end 25 lande fra sit lager i Horsens.

Da Mikkel Andersen og Sebastian Petersen blev færdige med gymnasiet, havde de allerede fundet på to forretningsidéer de gerne ville prøve af. De to 18-årige horsensianske venner brændte for at starte deres egen virksomhed. I 2007 stod valget så mellem hjemmelevering af friskbagt brød og salg af accessories til mænd på nettet.

Fra brød til smykker

Drengene fandt dog hurtigt ud af, at de ikke var så glade for at stå op kl. 4 om morgen for at levere brød. Til gengæld var de ret gode til – og nysgerrige på – alt det, der havde med logistik og hjemmesider at gøre.

Så begyndte Mikkel og Sebastian at fylde deres værelser med armbånd og halskæder, og dykkede ned i e-handel, virksomhedsskat, produktfotografi, slipseknuder, kundeservice og meget mere.

Flyttede flere gange, altid i Horsens

De første to år arbejdede de begge på deltid hos Post Danmark for at sikre sig brød på bordet. Men også for at betale for deres fælles 83m² lejlighed der både skulle fungere som hjem, kontor og lager. Med 20.000 kroner til at starte med, blev alt drevet derfra, og jo mere salget voksede, jo mere blev lejligheden begravet i papkasser og smykker.

I 2009 sagde de deres jobs op, og allerede i 2010 var de nødt til at flytte, på grund af pladsmangel. “Vi havde bogstaveligt talt flyttekasser med produkter i alle hjørner af lejligheden, og vi sov begge på en madras i stuen, fordi alle værelser var lavet til kontor og lager”, husker Mikkel.

I dag ligger Trendhim stadig i Horsens, på Egeskovvej 2. Og selvom der ikke er en fysisk butik, er man altid velkommen til at kigge forbi Trendhim hovedkvarteret.

Dansk design jorden rundt

I 2012 tog historien en ny drejning, da de to iværksættere startede deres eget brand Lucleon. “Vi har altid vidst, at vi gerne ville bygge mere end blot en webshop”, siger Mikkel.

De har siden skabt 12 egne mærker. Og dette viste sig at give dem en fordel mod større online markedspladser, som de derfor ikke konkurrerer direkte på pris med. Især nu hvor webshoppen er blevet udvidet til over 25 lande.

“At designe vores egne produkter reflekterede vores forhåbninger om fremtiden. Det var en historie, vi blev nødt til at fortælle…” forklarer Mikkel. Med i dag over 6.000 produkter vil Trendhim hjælpe andre mænd fortælle deres historie igennem de mindre ting de har på – accessories.